tisdag 23 december 2008

Trouble T Roy


Pandeldiskussion om "T.R.O.Y." med Pete Rock, Just Blaze, 9th Wonder, DJ Nu-Mark och DJ Revolution. Det här är det sjukaste jag sett.
Att mannen som gjort tidernas mest klassiska hiphop låt, sitter tillsammans med fyra andra legender och bryter ner historien runt hur låten kom till. Ger mig gåshud. Kommer själv ihåg när jag hörde den första gången, hemma sjuk från skolan, lyssnade på en kassett som passades runt bland kompisar. I rewind it igen och igen och igen.
Skulle någon be mig förklara vad hiphop är skulle jag spela den här låten. Det är den låten som alltid får mig pepp ute på klubben samtidigt som dom säger i klippet "Det handlar om en snubbe som dött". Snacka om motsägelsefullt.
Vissa saker i livet är helt tidlösa. "T.R.O.Y." är mest definitivt en.


Inga kommentarer: